Partnership Volvo
Samenvatting
Volvo Willaert uit Ieper is reeds jaren een trouwe partner van Festival Dranouter waar wou graag meer ROI (return on investment) halen uit hun samenwerking.
Doelstellingen
Festival Dranouter is hét muziekfestival van de Westhoek, het is dan ook de gelegenheid bij uitstek voor de Ieperse Volvo concessie houder om extra beleving te creëren rond hun merk. Een nieuwe, creatieve insteek realiseren om zo nieuwe generaties aan te spreken, dat was de opdracht.
Op welke manier aangepakt?
Ontwikkeling en realisatie van een crossmediaal concept met onderstaande ingrediënten:
1. Weggeef van een VIP festival pakket voor de winnaar en 3 extra personen + 1 week rijden (inclusief het festivalweekend) meteen Volvo S60 Cross Country. Voor wie? Voor degene die het vlugst de Volvo vindt die ergens in Vlaanderen verstopt is en de juiste sleutel bemachtigt.
- In de communicatie werd via nieuwsbrief en social media opgebouwd naar een climax. Er werden stelselmatig teasers en hints gegeven over de locatie van de wagen
- De apotheose van de zoektocht werd via Facebook live in beeld gebracht i.s.m. I Like Media
2. Branded utility: Volvo only parking met preregistratie. Een sponsorintegratie met een meerwaarde voor alle partijen? Check. ✔️
- De concessiehouder voert op een moderne manier marketing door een nuttige service & dienst op te zetten
- Het festival ontlast een deel van zijn reguliere parking en moet minder personeel inzetten
- Alle bezoekers die met een Volvo rijden voelen zich extra welkom = feelgood
- Omwille van de preregistratie bouwt zowel de partner als de organisator interessante data op in functie van toekomstige marketing
Kortom, een campagne waarbij online & offline elementen verweven werden, zowel in aanloop naar het event als tijdens het event zelf. Het verhaal werd niet enkel gebracht via owned media als website, nieuwsbrief, social media en festivalmagazine maar werd ook mooi opgepikt in de lokale pers (earned media). Het concept werd eveneens goed onthaald door de nationale marketingdienst van Volvo Belux en op die manier extra financieel ondersteund. Mission accomplished.