Concept - Branding - Product Launch - Copywriting - Pers- en influencermarketing - Content Marketing - Art Direction
Samenvatting
In 2020 bracht Brouwerij St.Bernardus een vernieuwde versie van hun Tokyo-bier op de markt, oorspronkelijk gelanceerd in 2012 ter gelegenheid van de opening van hun themacafé in de Japanse hoofdstad. Deze herlancering vroeg om een frisse benadering, waarbij traditie en innovatie hand in hand gingen.
Onze rol
Conceptontwikkeling: We creëerden een overkoepelend concept dat de Belgische roots van het bier verbond met de Japanse cultuur, resulterend in een unieke positionering.
Branding: Samen met illustrator Jonas Devacht en graphic designer Bureau R ontwikkelden we een visuele identiteit die het bruisende nachtleven van Tokyo weerspiegelt.
Copywriting: We schreven pakkende teksten voor diverse communicatiekanalen, van productbeschrijvingen, over website tot persberichten.
Pers- en influencermarketing: We zetten een gerichte campagne op om zowel pers als influencers te betrekken bij de lancering.
Productlancering tijdens COVID-19: We ontwierpen een Japans theekistje met daarin het bier, een leaflet met foodpairing suggesties, en een origami, om een unieke ervaring te bieden ondanks de beperkingen.
Videoproductie: In samenwerking met Gerdy Vandermeersch produceerden we een video over Jonas Devacht, waarin hij zijn inspiratie en het creatieve proces deelt.
Sportmarketing: We koppelden het bier aan basketbal door in te haken op de Olympische Spelen van 2021, met een video en campagne featuring Hanne, Kim en Philip Mestdagh. Ook hier heeft Gerdy Vandermeersch zijn expertise ingezet voor de videoproductie.
Resultaten
Internationale erkenning: Het blikontwerp, gecreëerd door Jonas Devacht, won een zilveren medaille in de categorie 'can design' op de World Beer Awards.
Verhoogde zichtbaarheid: De campagne zorgde voor een significante toename in merkbekendheid, zowel nationaal als internationaal.
Succesvolle productlancering: Ondanks de pandemie slaagden we erin een memorabele lancering te realiseren die de essentie van het bier en de cultuur erachter tot leven bracht.
Everybody will be watching Everybody will have an opinion Maybe you will fail Maybe you will make mistakes You have to show courage You have to be brave This is your moment This is what you've been working for Years and years of dedication But remember You're not alone You will shine We will shine You're a family Our family Tokyo Your Heavenly Moment is within reach
Een ode aan familie, doorzettingsvermogen en het Olympisch moment: in deze emotionele video brengen we het verhaal van de basketbalfamilie Mestdagh – Hanne, Kim en Philip – die samen hun droom waarmaakten op de Olympische Spelen van 2021. De tekst en beelden benadrukken de jarenlange toewijding, opofferingen en de kracht van verbondenheid. In lijn met de merkboodschap “Your heavenly nectar is within reach”, vieren we de weg naar het ultieme moment van glorie – in sport, en in het leven.
Japans theekistje naar aanleiding van de Product Launch. (Photo by Verne Photography)
Display- en verkoopactie als inhaker op de Olympische Spelen en het EK basketbal.